Δημιουργία Nano Learning
Η δημιουργία ενός μαθήματος NanoLearning περιλαμβάνει το σχεδιασμό μιας εξαιρετικά εστιασμένης, συνοπτικής εκπαιδευτικής εμπειρίας προσαρμοσμένης για την επίτευξη συγκεκριμένων μαθησιακών στόχων σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
Αυτή η σύγχρονη προσέγγιση στην εκπαίδευση αξιοποιεί το μικροπεριεχόμενο για την παροχή πληροφοριών σε μικρά, εύπεπτα κομμάτια, μέσω κινητών συσκευών.
Τα βήματα που ακολουθούμε προκειμένου να δημιουργήσουμε μαθήματα NanoLearning για τον οργανισμό σας είναι τα παρακάτω:
1. Προσδιορίζουμε το μαθησιακό στόχο
Το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός μαθήματος NanoLearning είναι να ορίσουμε με σαφήνεια τον μαθησιακό στόχο. Ποιες συγκεκριμένες γνώσεις ή δεξιότητες θέλετε να αποκτήσουν οι μαθητές; Ο στόχος θα πρέπει να είναι στενός και ακριβής, αντικατοπτρίζοντας τη μικρο φύση της NanoLearning.
2. Γνωρίζουμε το κοινό μας
Η κατανόηση του κοινού-στόχου είναι ζωτικής σημασίας. Αναλύουμε τις ανάγκες, τις προτιμήσεις και τις μαθησιακές τους συνήθειες. Είναι επαγγελματίες που αναζητούν γρήγορες δεξιότητες που μπορούν να εφαρμόσουν αμέσως ή αναζητούν συμπληρωματική γνώση; Η προσαρμογή του περιεχομένου στο κοινό σας εξασφαλίζει συνάφεια και αφοσίωση.
3. Αναλύουμε το περιεχόμενο
Χωρίζουμε το περιεχόμενο σε μικρά, διαχειρίσιμα τμήματα. Κάθε τμήμα, ή «μάθημα νανο», θα πρέπει να επικεντρώνεται σε ένα βασικό σημείο ή έννοια. Συνήθως, αυτά τα μαθήματα πρέπει να διαρκούν μέχρι 2 λεπτά.
4. Επιλέγουμε τη σωστή μορφή
Οι επιλογές περιλαμβάνουν βίντεο, infographics, κουίζ, διαδραστικές διαφάνειες ή συνδυασμό αυτών. Τα βίντεο είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά λόγω της οπτικής και ακουστικής εμπλοκής τους, αλλά τα γραφήματα μπορούν επίσης να είναι ισχυρά για οπτικούς μαθητές. Τα κουίζ και τα διαδραστικά στοιχεία συμβάλλουν στην ενίσχυση της μάθησης και στη διατήρηση της αφοσίωσης των μαθητών.
5. Δημιουργούμε ελκυστικό περιεχόμενο
Η δέσμευση είναι το κλειδί στη NanoLearning. Χρησιμοποιούμε τεχνικές αφήγησης, παραδείγματα πραγματικού κόσμου και διαδραστικά στοιχεία για να τραβήξουμε και να κρατήσουμε την προσοχή των εκπαιδευόμενων. Συμπεριλαμβάνουμε στοιχεία πολυμέσων όπως εικόνες, διαγράμματα και κινούμενα σχέδια για να απεικονίσουμε πολύπλοκες ιδέες απλά και αποτελεσματικά. Ο στόχος είναι να γίνει η μάθηση εύκολη, ευχάριστη και αξέχαστη.
6. Σχεδιάζουμε για κινητά
Το NanoLearning καταναλώνεται συχνά σε κινητές συσκευές. Το περιεχόμενό πρέπει να είναι φιλικό προς κινητά, με αποκριτικό σχεδιασμό και εύκολη πλοήγηση. Χρησιμοποιούμε μεγάλες γραμματοσειρές, καθαρές επικεφαλίδες και αρκετό λευκό χώρο για να βελτιώσουμε την αναγνωσιμότητα σε μικρές οθόνες. Τα ζητήματα σχεδιασμού κινητών είναι ζωτικής σημασίας για την προσβασιμότητα και την εμπειρία χρήστη.
7. Εφαρμογή μικρο-αξιολογήσεων
Ενσωματώνουμε συχνές, σύντομες αξιολογήσεις για να μετρήσουμε την κατανόηση και να ενισχύσουμε τη μάθηση. Οι μικρο-αξιολογήσεις, όπως τα γρήγορα κουίζ ή οι δημοσκοπήσεις, παρέχουν άμεση ανατροφοδότηση στους εκπαιδευόμενους και βοηθούν στη διατήρηση πληροφοριών. Αυτές οι αξιολογήσεις θα πρέπει να ευθυγραμμίζονται με τους μαθησιακούς στόχους και να ενσωματώνονται απρόσκοπτα στο μάθημα.